perjantai 4. heinäkuuta 2014

Älä tuomitse ennenkuin tunnet

 Viime yönä kun mun murut tuli takasin mun luokse, Koda oli aivan järkyttynyt että mulla oli uusi vieras koira! Koda hyppäs autosta karvat ja häntä pystyssä ja aivan kamala murina kuulu vaan.. Onneksi Snappe on aika alistuna koira. Snappe oli vähän kauvvempana musta ja Koda oli vapaana yritin rauhotella ja komentaa Kodaa joka oli ihan raivona. Mihin vaa koski nii tunti vaa kuinka se jäykisteli lihakseiaan. Pyysin sitten Samua ottamaan Snapen ja menin pari askelta taaksepäin, kun olin pakittanut sanoin iloisesti "Koda". Samalla sekunnilla Koda käänty mua kohti häntä heiluen ja korvat ilosesti takana. Kaikki oli taas hyvin, rapsutin Kodaa hetken kun oli rentoutunut ja keskitty muhun. Sit päästin sen haistelemaan Snappea. Pari nuuhkasua ja leikki oli jo alkamassa. Samaan aikaan ku tappelin Kodan kanssa Soni oli käynnyt haistelemassa ja mennyt pissimään puskiin. Vähän ajan päästä kun kummatkin oli jo tutustunut uuteen tuttavuuteen, piti alistella vuorotellen ja vähän luulen et Sonikin luuli Snappea tytöksi.. huoh! Sisälle päästyä otettiin S&K meijjän kaa nukkumaan ja Snappe sai jäädä Sannan kanssa nukkumaan. Aika kauvvan Soni jakso läähättää ja pyrkiä oven toiselle puolelle jossa oli hänen mielestä niin ihana tyttö..

Aamulla pienet tervehdykset ja se oli siinä.. Kaikki sulassa sovussa kavereita, ja valmiina aamulenkille.

Tänään 4.7 Snappe lähtee takasin omaa kotiinsa, ennen sitä piti viellä päästää Koda ja Snappe leikkimään keskenään. Aamulenkki oli siis koirapuistoon, ja vaikka nyt saattaa kuulostaa että kävisin hirveesti koirapuistossa niin ei en käy. Snapen kanssa olen käynnyt koska sitä en voi päästää muualla vapaaksi ja sisällä ei saa leikkiä. Eikä mun koira ees oikeestaan viihdy koirapuistoissa vaikka sinne aina niin kova kiire onki, mutta ku pääsevät vapaaksi käy haistelemassa paikat ja senjälkeen joko alkaa haukkumaan tai kaivamaan kuoppia.. Joten ei ole hirveen kehittävää.

 Sunnuntaina on Janaalassa Agirotu kilpailu, jonne olen Sonin ilmoittanut. Vähän jännittää miten menee.. Siitä kirjottelen sitten jossain vaiheessa.

Laitoin keskiviikkona fb. ryhmiin tälläisen viestin: " Hei, haluaisin auttaa Porvoon alueella koirien tai minkä vaan eläimen hoidossa. Mm. Koirian voin hoitaa, lenkittää, pestä, trimmata (näytteley trimmi vaan kultasetnoutajat) , tai ihan mitä vaan. Tai voin vaikka pitää perus tottis koulutuksen. Itse kilpailen omilla kultaisilla tokossa, vanhempi on vähän treeniä vailla valmis Voittajaluokkaan. Nuorempi on viellä yhtä ALO1 tulosta vailla että siirytään Avoimeen. Voin myös näyttely koulutusta pitää tai ainakin jotain siihen suuntaan. Mutta tarkoitus olisi saada kerätyä vähän rahaa syksyllä alkavaa koulua varten.
  En pääse hurjasti liikumaan eli Porvoossa on pysyttävä, olen 16v (tänä vuonna17v). Julkisilla pääsee ja omilla jaloilla. Itsellani on kaksi kultaistanoutajaa mutta voin auttaa ihman minkärotusen kanssa vaan. Olen nelisen vuotta harrastanut koiria ja omat koirat on itse kouluttamia. Majailen Huhtisissa eli mitä lähempänä sitä parempi!
 Mikäli kiinnostaa niin tähän voi kommentoida tai laittaa yv.tä !
Voin myös kuvata koiria/ muita eläimiä, mikään huippu kuvaaja mutta kyllä niistä selvää saa jos kuvista kiinnostunut niin mun blogista --> Tahma-tassut.blogspot.fi voi käydä kattelemassa mun kuvia!" 

 Ja olen saannut jo kaksi jotka ovat kiinnostuneita!! Pääsen trimmaanaan yhdelle kultaiselle kesäturkin ja pidän vähän tottis koulutusta. Ja toiselle kuvailen sen koiria. Molemmat vähän jännittää, saanko tehtyä siistin kesäturkin saksilla ja saanko otettua yhtään kivaa kuvaa.. HUI! Ja viellä kun kuvattavat koirat on suurimmaksi osaksi mustia, saa antaa viellä viimehetken vinkkejä!  Olen niin iloinen että ihmiset otti yhteyttä eikä sulkenut kokonaan pois vaikka olenkin vasta kohta 17vuotta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat aina tervetulleita! <3