sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Ystävämme reipastuu

 Eilen oli SNJ:n ryhmänäyttely, jossa oli siis vain noutaja rodut. Meillä ei ollut omia koiria mukana, mutta esitin yhden käyttö labradorin ja kiharakarvaisennoutaja. Labukka oli hakemassa H:ta että pystyy valioitumaan, eikä tarvitse enään tulla näyttelyihin. Ja onneksi Mortti sai H:n ja kivan arvostelun. Kihara sai ERI:n ja sijottui kolmanneksi. Opin myös eilen trimmaamaan kiharan.

 Mutta nämä kaikki kuvat ovat tältä päivältä, kun oltiin Stiinan kanssa niiden läheisillä pelloilla juoksuttamassa koiria. Fido oli kasvanut ja reipastunut. Tällä kertaa mulla oli kultaisetkin mukana, ja kyllä he nauttivat. Ihan vielä ei Fido lähtenyt mun poikien leikkeihin mukaan. Mutta uskaltautui menemään jo yksinään paljon pidemmälle.

Mä lähden Boltin kanssa tiistaina Ristiinaan, mun iskän luokse. Soni menee mummolaan, eli mun äitin luokse siksi aikaa kun olen poissa. Koda jää Samun ja Janin kanssa tänne meille kotiin, ja kisutkin jää tietty kotiin. Olen ti-pe Ristiinassa, ja sielä varmasti tulee toivottavasti kuvailtua.









Bolt 7,5kk



Fido 10vk







2 kommenttia:

  1. Ihania kuvia!

    Tää ei nyt liity mitenkään tähän postaukseen mutta jos oikein muistan niin eikö Kodalla ollutkin ZeroDC:n short-valjaat. Jos oli, niin mitä mieltä sä olet niistä ja niiden sopivuudesta erityisesti noutajille ja canicrossiin? Mulla on itsellä sileäkarvainen noutaja ja pohdiskelen just, että mitkä vetovaljaat hankkisin sille canicrossiin.

    VastaaPoista
  2. Hei, kyllä oikein muistit :) ja oon tykännyt erittäin paljon! Mutta vaikka koda on aika solakka kultsu on se kuitenkin aika "tankki" rakenne tai siis erillainen kun flatin rakenne. Joten en osaa sanoa sopiiko siihen kroppaan niin hyvin, Kodalle valjaat sopii kun nenä päähän, sonilla taas on non-stopin vetovaljaat ja soni on paljon kapeampi rakenne ja ne sopivst sille todella hyvin. Valjaat on erittäin koira kohtaisia, ja olisi hyvä että pääsisit ihan kokeilemaan että istuu hyvin. Mutta jos istuu nii suostittelen :) Ja vaikka lyhyt mallisissa valjaissa on riski että vedossa nousee liian ylös kaulalla nii noi on kodalla pysynys hyvin paikoillaan :)

    VastaaPoista

Kommentit ovat aina tervetulleita! <3